Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025

Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής 08-ΔΕΚ.-2025

Γλώσσα

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Δεν προλάβαμε να προχωρήσουμε παρακάτω...

Εργασίες

Δεν έχετε κάποια επιπλέον εργασία για την επόμενη φορά…

Μαθηματικά

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Ολοκληρώσαμε την Επανάληψη της 2ης Ενότητας (κεφ. 8 έως 12), δουλεύοντας από το Β.Μ. όλα τα προβλήματα της σελ. 36.

Εργασίες

Για την επόμενη φορά έχετε ως "εργασίες" τη δεύτερη σελίδα του φυλλ. ΜΑΘ_Ε_3
Συγκεκριμένα το πρβλ. 6 (δες πρβλ. 4 σελ. 36 του Τ.Ε.),  
πρβλ. 7 (δες πρβλ. 3 σελ. 36 του Τ.Ε.),  
πρβλ. 8 (δες πρβλ. 5 σελ. 30 του Τ.Ε.),  
πρβλ. 9 (δες πρβλ. 4 σελ. 30 του Τ.Ε.
και πρβλ. 10 (δες πρβλ. 3 σελ. 36 του Β.Μ.)
 
Ιστορία

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Εξετάσαμε το προηγούμενο μάθημα και ελέγξαμε την ασκ. 3 σελ. 12 του Τ.Ε. Προχωρήσαμε στο επόμενο κεφ. 10ο - "Το παλάτι, ο Ιππόδρομος και οι Δήμοι". Δουλέψαμε το κειμ. των σελ. 34 έως 35 του Β.Μ. Σχολιάσαμε τις εικόνες των αντίστοιχων σελίδων. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο:  https://www.youtube.com/watch?v=JHq8bDaKDtw και https://www.youtube.com/watch?v=-58j2CZ8Dhg
 

Είδαμε νοηματικές ερωτήσεις και διάγραμμα του κειμένου που ακολουθούν...
 
Εργασίες
Για την επόμενη φορά έχετε ως "μελέτη" το κείμενο των σελ. 34 και 35 του Β.Μ. και ως "εργασία" έχετε την ασκ. 1 σελ. 13 του Τ.Ε. 
Επίσης, να εντοπίσετε-υπογραμμίσετε τις απαντήσεις των παρακάτω ερωτήσεων στο βιβλίο:  
1. Ποιο θεωρούνταν το σημαντικότερο έργο του Κωνσταντίνου στη νέα πρωτεύουσα; Από πού πήρε το όνομά του και τι αποτελούσε το ίδιο για τον Αυτοκράτορα; Ποιοι άλλοι χώροι ολοκλήρωναν αυτό το «οικοδομικό συγκρότημα»; (Απαντ.: κρατικές υπηρεσίες, αίθουσες υποδοχής και φιλοξενίας, τραπεζαρίες, εκκλησίες και παρεκκλήσια, χώροι διαμονής φρουράς και αξιωματούχων) Πώς συνδέονταν όλα αυτά τα κτίρια  και πώς ήταν διακοσμημένα;  
2. Ποιο άλλο οικοδόμημα ήταν προέκταση - συνέχεια του παλατιού; Σύμφωνα με ποια πρότυπα ήταν κατασκευασμένο; Πού κάθονταν οι θεατές; Τι είδους θεάματα παρακολουθούσαν και πόσο συχνά; Ποιοι παρακολουθούσαν τις ιπποδρομίες; Ποιος έδινε άδεια για την πραγματοποίησή τους; Σε ποιες «έκτακτες περιπτώσεις» γίνονταν, επίσης, ιπποδρομίες; Με αφορμή αυτές τι εκδήλωναν-εξέφραζαν οι θεατές; 
3. Ποιοι ήταν υπεύθυνοι για την οργάνωση των ιπποδρομιών; Τι αποτελούσαν αυτοί; Ποιοι αποτελούσαν τα μέλη τους; Από πού έπαιρναν την ονομασία τους; Πώς συμπεριφέρονταν συχνά μεταξύ τους και γιατί;
 
Πρόγραμμα Τρίτης: 1η ΓΛΩΣΣΑ, 2η ΓΛΩΣΣΑ, 3η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, 4η ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ, 5η ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ, 6η ΑΓΓΛΙΚΑ. Σχολάμε στις 13:15 (6-ωρο).