Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής 11-ΔΕΚ.-2025

Γλώσσα

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Ελέγξαμε τη "χρονική αντικατάσταση" των εξής ρημάτων: σκουπίζονταν, θα καθαρίσετε, θα έχει σκουπίσει, καθαριστήκαμε. Ολοκληρώσαμε την ανάδειξη του ρόλου των "επιθέτων και των μετοχών με λειτουργία επιθέτου σε μια περιγραφή". Στη συνέχεια, είδαμε με ποιο τρόπο σχηματίζουμε "αιτιολογικές προτάσεις" (χρησιμοποιώντας συνδέσμους όπως: γιατί, επειδή, αφού, διότι) καταγράφοντας πληροφορίες στο τετράδιο της γραμματικής. Ελέγξαμε την ολοκλήρωση των παρακάτω αιτιολογικών προτάσεων στο τετράδιο της Γλώσσας:  

α) Η κυρία Βασσιωτάκη δεν συμπαθούσε και πολύ τα σκυλιά, γιατί....    

β) Οι δίδυμες αγαπούσαν το Μάγκα, αφού....    

γ) ..., επειδή κουβέντιαζε όλη την ώρα με την Εγγλεζίτσα  

δ) ..., διότι δέχτηκε μια δυο μπατσιές από το Μήτσο.

Εργασίες

Δεν έχετε κάποια εργασία για την επόμενη φορά… Προετοιμαστείτε για το αυριανό διαγώνισμα των Μαθηματικών.
  
Ιστορία

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Εξετάσαμε το προηγούμενο μάθημα και ελέγξαμε την ασκ. 1 σελ. 13 του Τ.Ε. Προχωρήσαμε στο επόμενο κεφ. 11ο - "Η καθημερινή ζωή και οι γιορτές στο Βυζάντιο". Δουλέψαμε το κειμ. των σελ. 36 έως 37 του Β.Μ. Σχολιάσαμε τις εικόνες των αντίστοιχων σελίδων. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=uSON9uqEGvg και https://www.youtube.com/watch?v=5Nz95vMJRXI 

Είδαμε νοηματικές ερωτήσεις και διάγραμμα του κειμένου που ακολουθούν...
 
Εργασίες
Για την επόμενη φορά έχετε ως "μελέτη" των κείμενο των σελ. 36 και 37 του Β.Μ. Επίσης, να εντοπίσετε-υπογραμμίσετε τις απαντήσεις των παρακάτω ερωτήσεων στο βιβλίο: 
1. Για ποιο λόγο η Κωνσταντινούπολη αποκαλούνταν και «Επτάλοφη»; Σε τι εξυπηρετούσε-ωφελούσε η διάταξη αυτή της πόλης πάνω σε λόφους; 
2. Πού συναντιόνταν και επικοινωνούσαν καθημερινά οι Βυζαντινοί; Ποια ήταν η μεγαλύτερη πλατεία της πόλης και πού βρισκόταν; Ποιες σημαντικές αγορές είχε σε κοντινή απόσταση; 
3. Τι υπήρχε στα πλευρά της «Μέσης λεωφόρου»; Ποιοι έμεναν σ’ αυτή την περιοχή; 
4. Ποιες άλλες αγορές υπήρχαν, εκτός από τις «σταθερές»; Πού βρίσκονταν αυτές και πότε λειτουργούσαν; Ποιοι πουλούσαν τα προϊόντα τους και σε τι τιμές; Ποια ήταν η ανταπόκριση του κόσμου; Ποιοι άλλοι επαγγελματίες σύχναζαν σ’ αυτές τις αγορές; 
5. Ποιος ήταν υπεύθυνος για τη λειτουργία της αγοράς; Ποια ήταν τα καθήκοντά-υποχρεώσεις του; Πού έδινε ιδιαίτερη προσοχή; 
6. Τι είδους γιορτές είχαν οι Βυζαντινοί; Με ποια εκδήλωση τιμούσαν τους Αγίους τους; Πώς συνήθιζαν να διασκεδάζουν σ’ αυτά; (Δες πηγή 3 σελ. 37 Β.Μ.)
 
Φυσική

Περιγραφή δραστηριοτήτων

Ολοκληρώσαμε το κεφ. 1ο - "Η ενέργεια έχει πολλά πρόσωπα" καταγράφοντας για τη "δυναμική" και "φωτεινή" ενέργεια, όπως και το σχετικό συμπέρασμα στις σελ. 41 Τ.Ε. Σχολιάσαμε τις ασκ. 1 και ασκ. 2 σελ. 42 του Τ.Ε.

Εργασίες

Για την επόμενη φορά έχετε ως "μελέτη" όσα είδαμε και σημειώσαμε στις σελ. 40 και 41 του Τ.Ε. 
Επίσης ως "εργασίες" έχετε τις ασκ. 1 και ασκ. 2 σελ. 42 του Τ.Ε
 
Σημειώσεις: Πρόγραμμα Παρασκευής: 1η ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΝΤΙ ΙΣΤΟΡΙΑ, 2η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, 3η ΓΛΩΣΣΑ, 4η ΓΛΩΣΣΑ, 5η ΦΥΣΙΚΗ, 6η ΜΟΥΣΙΚΗ. Σχολάμε στις 13:15 (6-ωρο).