Γλώσσα
Περιγραφή δραστηριοτήτων
Ελέγξαμε τη "χρονική αντικατάσταση" των εξής ρημάτων: σκουπίζονταν, θα καθαρίσετε, θα έχει σκουπίσει, καθαριστήκαμε. Ολοκληρώσαμε την ανάδειξη του ρόλου των "επιθέτων και των μετοχών με λειτουργία επιθέτου σε μια περιγραφή". Στη συνέχεια, είδαμε με ποιο τρόπο σχηματίζουμε "αιτιολογικές προτάσεις" (χρησιμοποιώντας συνδέσμους όπως: γιατί, επειδή, αφού, διότι) καταγράφοντας πληροφορίες στο τετράδιο της γραμματικής. Ελέγξαμε την ολοκλήρωση των παρακάτω αιτιολογικών προτάσεων στο τετράδιο της Γλώσσας:
α) Η κυρία Βασσιωτάκη δεν συμπαθούσε και πολύ τα σκυλιά, γιατί....
β) Οι δίδυμες αγαπούσαν το Μάγκα, αφού....
γ) ..., επειδή κουβέντιαζε όλη την ώρα με την Εγγλεζίτσα
δ) ..., διότι δέχτηκε μια δυο μπατσιές από το Μήτσο.
Εργασίες
Περιγραφή δραστηριοτήτων
Εξετάσαμε το προηγούμενο μάθημα και ελέγξαμε την ασκ. 1 σελ. 13 του Τ.Ε. Προχωρήσαμε στο επόμενο κεφ. 11ο - "Η καθημερινή ζωή και οι γιορτές στο Βυζάντιο". Δουλέψαμε το κειμ. των σελ. 36 έως 37 του Β.Μ. Σχολιάσαμε τις εικόνες των αντίστοιχων σελίδων. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=uSON9uqEGvg και https://www.youtube.com/watch?v=5Nz95vMJRXIΠεριγραφή δραστηριοτήτων
Ολοκληρώσαμε το κεφ. 1ο - "Η ενέργεια έχει πολλά πρόσωπα" καταγράφοντας για τη "δυναμική" και "φωτεινή" ενέργεια, όπως και το σχετικό συμπέρασμα στις σελ. 41 Τ.Ε. Σχολιάσαμε τις ασκ. 1 και ασκ. 2 σελ. 42 του Τ.Ε.Εργασίες
Για την επόμενη φορά έχετε ως "μελέτη" όσα είδαμε και σημειώσαμε στις σελ. 40 και 41 του Τ.Ε.