Γλώσσα
Περιγραφή δραστηριοτήτων
Δεν προλάβαμε να προχωρήσουμε.Εργασίες
Μαθηματικά
Περιγραφή δραστηριοτήτων
Προχωρήσαμε στη Γ' Ενότητα και συγκεκριμένα στο κεφ. 13ο - "Οι κλασματικοί αριθμοί". Καταγράψαμε στο τετράδιο θεωρίας και είδαμε τους όρους του κλάσματος (αριθμητή & παρονομαστή), πώς "διαβάζονται" και τι περιγράφει ο καθένας τους σε σχέση με την ολοκληρωμένη ποσότητα ή με το σύνολο κάποιων πραγμάτων. Ακόμη, σε ποια περίπτωση ένα κλάσμα περιγράφει το "όλο", το σύνολο και, τέλος, πώς μπορούμε από ένα κλάσμα που δείχνει μερική ποσότητα... μπορούμε να βρούμε τη συνολική ποσότητα. Δουλέψαμε τις εργασίες της σελ. 39, την εφαρμογή σελ. 40 του Β.Μ.Εργασίες
Ως "εργασίες" έχετε την ασκ. 1, την ασκ. 3 (θυμηθείτε τι αναφέραμε για το πως βρίσκουμε από τη "μερική" ποσότητα… τη "συνολική"), το πρβλ. 1 και το πρβλ. 2 (θυμηθείτε πως 1 ώρα = 60 λεπτά) σελ. 39 και 40 του Τ.Ε.
Ιστορία
Περιγραφή δραστηριοτήτων
Εξετάσαμε το προηγούμενο μάθημα και προχωρήσαμε στο επόμενο κεφ. 12ο - "Η βασική εκπαίδευση στο Βυζάντιο". Δουλέψαμε το κειμ. της σελ. 38 του Β.Μ. Σχολιάσαμε τις εικόνες των σελίδων 38 έως 40. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=uSON9uqEGvg και https://www.youtube.com/watch?v=5Nz95vMJRXIΕίδαμε νοηματικές ερωτήσεις
και διάγραμμα του κειμένου που ακολουθούν...
Εργασίες
Για την επόμενη φορά έχετε ως "μελέτη" το κείμενο της σελ. 38 του Β.Μ. και ως "εργασία" την ασκ. 1 σελ. 15 του Τ.Ε. Επίσης, να εντοπίσετε-υπογραμμίσετε τις απαντήσεις των παρακάτω ερωτήσεων στο βιβλίο: 1. Ήταν
υποχρεωτική η εκπαίδευση των παιδιών στο Βυζάντιο; Τι είδους σχολεία
υπήρχαν και πού λειτουργούσαν; Ποιοι πλήρωναν τους δασκάλους και πώς;
Από ποια ηλικία πήγαιναν τα παιδιά σχολείο;
2. Πόσο χρόνια διαρκούσε η εκπαίδευση; Τι μάθαιναν τα παιδιά στις «μικρές» τάξεις και τι στις «μεγάλες»;
3. Σε ποια είδους σχολεία η εκπαίδευση ήταν «δωρεάν» και για ποια παιδιά;
4. Πήγαιναν
τα κορίτσια σχολείο; Πού έμεναν και έπαιζαν; Ποιους βοηθούσαν σε τι;
Από ποιους δέχονταν «αγωγή»; Τι μάθαιναν τα παιδιά από τους γονείς, τους
παππούδες και τις γιαγιάδες τους; Τι μάθαιναν τα κορίτσια κοντά στις
μητέρες τους;
5. Τι
μάθαιναν τα αγόρια που δεν πήγαιναν στο σχολείο; Πώς εκπαιδεύονταν στις
τέχνες και για πόσα χρόνια; Τι έκαναν μετά την εκπαίδευσή τους; Τι
έδειχναν απέναντι στα «αφεντικά» τους;